Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2014

Πέντε ερωτικά ποιήματα


Μια και πλησιάζει η ημέρα των ερωτευμένων, είπαμε να κάνουμε κάτι που δεν κάνουμε συνήθως και να δημοσιεύσουμε πέντε ερωτικά ποιήματα. Η επιλογή είναι, φυσικά, εντελώς τυχαία.

Tel vez no ser es ser

Ίσως η απουσία σου είναι παρουσία, χωρίς εσύ να είσαι,
χωρίς να πας να κόψεις το μεσημέρι
σαν ένα γαλάζιο λουλούδι, χωρίς εσύ να περπατάς
πιο αργά ανάμεσα στην ομίχλη και στους πλίνθους,

Χωρίς εκείνο το φως που κρατάς στο χέρι
που ίσως άλλοι δεν θα δουν να χρυσίζει
που ίσως κανείς δεν έμαθε ότι βλασταίνει
σαν την κόκκινη καταγωγή του τριαντάφυλλου,

Χωρίς εσύ να είσαι, επιτέλους, χωρίς να έρθεις
απότομη, ερεθιστική, να γνωρίσεις τη ζωή μου,
καταιγίδα από ροδώνα, σιτάρι του ανέμου,

Και από τότε είμαι, γιατί είσαι,
και από τότε είσαι, είμαι και είμαστε,
και για χάρη του έρωτα θα είμαι, θα είσαι, θα είμαστε.

Pablo Neruda

***

Μιλώ

Μιλώ γιατί υπάρχει ένας ουρανός που με ακούει
Μιλώ γιατί μιλούν τα μάτια σου
Και δεν υπάρχει θάλασσα δεν υπάρχει χώρα
Όπου τα μάτια σου δεν μιλούν.

Τα μάτια σου μιλούν εγώ χορεύω
Λίγη δροσιά μιλούν κι εγώ χορεύω
Λίγη χλόη πατούν τα πόδια μου
Ο άνεμος φυσά που μας ακούει.

Γιώργος Σαραντάρης

***

Ο Δεκέμβρης του 1903

Κι αν για τον έρωτά μου δεν μπορώ να πω -
αν δεν μιλώ για τα μαλλιά σου, για τα χείλη, για τα μάτια
όμως το πρόσωπό σου που κρατώ μες στην ψυχή μου,
ο ήχος της φωνής σου που κρατώ μες στο μυαλό μου,
οι μέρες του Σεπτέμβρη που ανατέλλουν στα όνειρά μου,
τες λέξεις και τες φράσεις μου πλάττουν και χρωματίζουν
εις όποιο θέμα κι αν περνώ, όποιαν ιδέα κι αν λέγω.

Κ. Π. Καβάφης

***

Έχει φτερά και ξάγναντο

Ονειροπόλος κι αλαφροΐσκιωτος όντας εγώ
έμεινα πίσω ταξιδιάρης της ζωής
κι έψαχνα χρόνια
για να βρω συνοδοιπόρους της αγάπης.

Πως περπατάει η αγάπη γρήγορα, δεν το 'ξερα,
πως δεν κοιτάζει πίσω αν κάποιος έμεινε,
ούτε κι αυτό
κι αν κάποιος χρόνο λιγοστό έχει γι'  αυτή
δεν νοιάζεται καθόλου.

Έχει φτερά και ξάγναντο
τρέχει με τους ανέμους,
θέλει με την πανσέληνο
όλοι ν' αγαπηθούν.

Νέλλη Β. Λαγάκου

***

i like my body when it is with your

i like my body when it is with your
body. It is so quite new a thing.
Muscles better and nerves more.
i like your body, i like what it does,
i like its hows. i like to feel the spine
of your body and its bones, and the trembling
- firm - smooth ness and which i will
again and again and again
kiss, i like kissing this and that of you,
i like, slowly stroking the, shocking fuzz
of your electric fur, and what-is-it comes
over parting flesh... And eyes big love-crumbs,

and possibly i like the thrill

of under me you so quite new

E.E. Cummings




2 σχόλια: