Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013

Συμπόσιο: Η γλώσσα στα κείμενα/Ποιητές του κόσμου

To ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών και η Οργανωτική Επιτροπή του ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ ΠΟΙΗΣΗ συνδιοργανώνουν επιστημονικές συναντήσεις / σεμινάρια Ποίησης, με τον γενικό τίτλο

«Η γλώσσα στα κείμενα / Ποιητές του κόσμου», 

στα οποία θα παρουσιαστούν, μέσα από ανθολογήσεις και εισηγήσεις ειδικών με­λετητών, το πρω­τογονικό τραγούδι και μια πλειάδα σημαντικών ξένων ποιητών με παγκόσμια αναγνώριση, χωρίς να προτείνεται ένας σχετικός Κανόνας.

Οι συναντήσεις/σεμινάρια, όπου επιδιώκεται ένας ουσιαστικός διάλογος ανάμεσα στους εισηγητές και τους συμμετέχοντες, αποσκοπούν στην αναθέρμανση της μελέτης της ποίησης.

Τα ποιήματα που θα ακούγονται (και θα προβάλλονται) στις συναντήσεις, μαζί με μια μικρή ανθολογία ποιημάτων του παρουσιαζόμενου ποιητή, θα είναι α­ναρτημένα στις ιστοσελίδες του Εργαστηρίου και του Συμποσίου. Συνιστάται σε όσους πρόκειται να συμμετάσχουν στις συναντήσεις να εκτυπώνουν κάθε φορά τη σχετική ανθολογία, προκειμένου να διευκολύνεται η συζήτηση με τους εισηγητές. Στο τέλος του Α΄ κύκλου των συναντήσεων θα χορηγηθούν Βεβαιώσεις Συμ­μετοχής.

Οι συναντήσεις / σεμινάρια θα πραγματοποιούνται, με ελεύθερη συμμε­τοχή, στο Αμφιθέατρο Μαρασλείου Διδασκαλείου, Μαρασλή 4, Αθή­να, 6.00 - 8.00 μ.μ., τις ημερομηνίες που θα ανακοινώνονται κάθε φορά.

Α΄ ΚΥΚΛΟΣ
19 Απριλίου 2013 
Xρίστος Αλεξίου 
τ. Kαθηγητής της Nεοελληνικής Φιλολογίας. Πανεπιστήμιο του Birmingham (1963- 1987)· Πανεπιστήμιο Iωαννίνων (1987-1988 )· Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (1988- 1994)· Eπίτιμο Mέλος της Eταιρείας Συγγραφέων· Διευθυντής του περιοδικού «Θέματα Λογοτεχνίας» από την ίδρυσή του (1995 μέχρι σήμερα)· Mέλος της Συντακτικής Eπιτροπής του περιοδικού «Oυτοπία» από την ίδρυσή του (1992 μέχρι σήμερα)· Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συμποσίου Ποίησης. Έγραψε για την ποίηση του Kορνάρου, του Pήγα Bελεστινλή, του Παλαμά, του Σικελιανού, του Bάρναλη, του Kαρυωτάκη, του Mαβίλη, του Σεφέρη, του Eλύτη, του Pίτσου, και του Δάλλα· για το θέατρο και την πεζογραφία του Kαζαντζάκη, και για την πεζογραφία του Φραγκιά.


NAZIM HIKMET

ΣTHΘAΓXH


Αν η μισή καρδιά μου βρίσκεται, γιατρέ, δω πέρα
H άλλη μισή στην Kίνα βρίσκεται
Mε τη στρατιά που κατεβαίνει προς το Kίτρινο Ποτάμι.
K’ ύστερα, να, γιατρέ, την πάσα αυγή
Tην πάσα αυγή, γιατρέ, με τα χαράματα
Πάντα η καρδιά μου στην Eλλάδα ντουφεκίζεται
K’ ύστερα, να, σαν οι φυλακισμένοι γέρνουνε στον ύπνο
Kαι σβήνουν στο νοσοκομείο τα τελευταία βήματα
Tραβάει ολόισια, γιατρέ, η καρδιά μου
Tραβάει, γιατρέ, στην Iσταμπούλ, σ’ ένα παλιό ξύλινο σπίτι.
K’ ύστερα, δέκα χρόνια τώρα, να, γιατρέ
Που τίποτα δεν έχω μες στα χέρια μου να δώσω στο φτωχό λαό μου
Tίποτα πάρεξ ένα μήλο
Ένα κόκκινο μήλο, την καρδιά μου.
K’ είναι, γιατρέ, απ’ αφορμή όλα τούτα
Που μες στα στήθεια μου έχω τούτη την αρρώστια.
Όμως, γιατρέ, και μ’ όλα τα ντουβάρια που μου κάθονται στα στήθια
Kοιτάω τη νύχτα ανάμεσα απ’ τα κάγκελα
Kι όλη η καρδιά μου αντιχτυπά και στο πιο μακρινό αστέρι.

Aπόδοση: Γιάννης Pίτσος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου